Modernizace devítikilometrového úseku mezi Belušou a Púchovem přispěje ke zvýšení komfortu a bezpečnosti pro osobní i nákladní dopravu. Zároveň umožní efektivnější a rychlejší propojení severu Evropy s jeho jižní částí, protože modernizovaný úsek je součástí Transevropské dopravní sítě. Stavební práce trvaly tři roky a vlaky můžou v tomto úseku jezdit rychlostí až 160 km/h. Trasování trati se však kvůli tomu v některých místech muselo přeložit až o 60 metrů.

Stavba etapy byla rozdělená na tři základní části. Během celé přestavby byla trať v běžné provozu pro osobní i nákladní dopravu. Omezení bylo pouze v rozsahu a intenzitě dopravy. Kromě kolejí jsme modernizovali rovněž železniční stanici Beluša a zrušili současnou stanici Púchov. Na zabezpečení stanic jsme použila elektrická stavidla. Budovali jsme nové a přestavovali staré mosty, přístupy na nástupiště dostaly i bezbariérovou variantu. Zrušili jsme také většinu úrovňových křížení komunikací a trati a vybudovali nadjezdy.

Základní informace
Finanční objem 92 milionů EUR
Termín zahájení 2012
Termín dokončení 2015
Investor Železnice Slovenskej republiky
Projektant Reming consult Bratislava
Dodavatelé ve sdružení