Stanice Národní třída byla poprvé otevřena v roce 1985, v roce 002 ji zasáhly povodně, a proto byla na nějakou dobu uzavřena. Rekonstrukce byla nezbytná. V roce 2012 se tedy začalo s rekonstrukcí. Protože měl vestibul pouze jeden vchod, nebylo možné opravy realizovat za plného nebo omezeného provozu, proto po dobu rekonstrukce soupravy metra jen projížděly.

Modernizací prošlo kompletně vše, od eskalátorů po provozní zřízení. Stávající vestibul, včetně technických prostor stanice na povrchu a v prvním podzemním podlaží, byl zbořen a eskalátorový tunel byl zkrácen. Výstup z metra nyní ústí do druhého podzemního podlaží multifunkčního komplexu Quadrio, který má čtyři podzemní a osm nadzemních podlaží, nebo přímo do Spálené ulice. V podzemní části sousedí s vestibulem podzemní parkoviště pro 250 automobilů.

Základní informace
Finanční objem 603 milionů Kč
Termín zahájení 2012
Termín dokončení 2014
Investor Dopravní podnik hlavního města Prahy
Projektant Metroprojekt Praha
Dodavatelé ve sdružení