Práce na modernizaci a elektrizaci trati mezi Šakvicemi a Hustopečemi u Brna začaly v srpnu loňského roku. Od té doby proběhla kompletní rekonstrukce obou stanic, elektrizace trati a instalace nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Hlavním cílem této stavby za 1,6 miliardy korun bylo vedení přímých elektrických vlaků z Brna do Hustopečí bez nutnosti přestupu.

Dalším z cílů pak bylo navýšení maximální možné rychlosti na trati z původních 50 km/h až na 90 km/h. V roce 2019 tak byly v rámci nepřetržité výluky realizované práce na železničním spodku a svršku v části traťového úseku Šakvice – Hustopeče u Brna. V rámci stavby byla provedena kompletní rekonstrukce železničního spodku včetně odvodnění, a v několika úsecích byly podél tělesa železničního spodku vybudovány ochranné valy, které mají za úkol zabránit vyplavování ornice z polí svažujících se k trati. V železničních stanicích proběhla jejich peronizace, byl vybudován nový podchod a zabezpečovací zařízení.
Zajímavostí této stavby byly četné archeologické nálezy, které se objevily při stavebních pracích. Za účasti pracovníků Ústavu archeologické památkové péče Brno tady bylo nalezeno, zaměřeno a zakresleno pravěké pohřebiště a ze země vyzvednuto několik zachovalých koster, starých téměř čtyři tisíce let.
Koncem srpna letošního roku pak byla ukončena výluka a probíhal testovací provoz na trati, dále však pokračovaly stavební práce ve stanici Šakvice a kácení stromů kolem trati, kvůli kterému muselo zůstat vypnuté trolejové vedení. Elektrický provoz na zmodernizované trase tak mohl být zahájen až v minulém týdnu podle nového jízdního řádu. Nově se tak dočkali obyvatelé Hustopečí přímého spojení s Brnem, a na trati z Šakvic do Hustopečí navýšení spojů elektrickými vlaky i o víkendech.
Investorem stavby byla Správa železnic, práce provádělo sdružení Šakal (společnosti OHL ŽS, Subterra, FIRESTA-Fišer a Elektrizace železnic Praha).